Veelgestelde vragen

Hieronder kunt u de veelgestelde vragen vinden, met daarbij wat informatie. Mocht u vraag er toch niet bij zitten, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen.

Algemeen

Kan mijn huisdier verblijven in uw pension?

Dit kan, onder enkele voorwaarde: Uw huisdier moet juist zijn ingeënt, dit moet min. 3 weken van te voren zijn gegeven, uw huisdier moet sociaal zijn naar mensen en we moeten plek hebben. Wanneer het in de zomervakantie is of kerstvakantie, zitten wij vaak al snel volgeboekt.

Mag ik eigen voer meenemen?

Ja, dit mag. Het liefste hebben we gewoon dat uw huisdier met onze brokken mee eet, maar wanneer u hond speciaaldieetvoer heeft, erg gevoelig is op de darmen of een hele kieskeurige eter. Dan vinden we het fijn dat u zelf voer meegeeft. Wel graag in een afgesloten ton, met een maatbeker en een streep erop. Of in een zakjes geknoopt. Houd er wel rekening mee dat ze in het pension vaak extra eten moeten krijgen dan thuis, omdat ze veel meer bewegen dan thuis.

Wat moet ik meenemen naar het pension?

Het enigste wat nodig is: Uw huisdier, het paspoort van uw huisdier en een reserveringsbevestiging. Eigen voer, een dekentje of bench is niet verplicht.

Mag ik een kleedje meegeven voor mijn huisdier?

Ja dit mag, houd er wel rekening mee dat het hoogswaarschijnlijk niet mee terug komt. Of het wordt gesloopt door een andere hond , of het raakt kwijt in de was. Geef daarom iets mee, wat echt niet terug hoeft. De honden en katten krijgen altijd een kleedje in hun mand vanuit het pension. Het is dus ook niet noodzakelijk.

Wat voor voer voeren jullie?

Wij hebben bij de honden 3 varianten: Krokante Brokken van Carocroc, Geperste brok van Impress Your Dog en Vers Vlees van Lotgering. Alleen Vers vlees is niet bij de prijs inbegrepen.

De Katten krijgen een variatie van : Royal Canin, Carocroc, Whiskas, Purina en Sheba.

Eigen voer meenemen mag, graag alleen als het speciaal dieetvoer is, uw huisdier erg gevoelig is op de darmen of erg kieskeurig.

Mag ik vragen hoe het gaat met mijn huisdier, als ik op vakantie ben?

Ja dit mag uiteraard, wel lopen wij vaak tussen het hondengeblaf waardoor we niet altijd de telefoon horen. Dus het is fijn als jullie een mailtje of berichtje kunnen sturen via info@dierenpensionolieke.nl of 06-83523117. Het kan soms zijn dat het wat langer duurt voordat we reageren, dit is omdat de verzorging van de dieren altijd op nummer 1 staat.

Tussendoor proberen we dagelijks foto’s en filmpjes op onze socials te plaatsen.

Kan ik op zondag mijn huisdier brengen/ ophalen?

Nee, helaas op zondag zijn wij gesloten voor het halen en brengen van uw huisdier. Wij verzorgen uiteraard wel de dieren, maar zijn gesloten voor klanten.

Kan ik eerst het pension bezichtigen?

Ja, dit is mogelijk. Dit gaat echter wel alleen op afspraak in de middag tussen 15-16u, overleg met ons over de mogelijkheden. Rondleidingen in de schoolvakanties zijn niet mogelijk.

Kan ik mijn boeking wijzigen/ annuleren?

U kunt tot 30 dagen voor aanvang, uw boeking wijzigen/ annuleren. Binnen de 30 dagen voor aanvang, bent u 50% van het totaalbedrag aan ons verschuldigd. Annuleren kan alleen via een mailtje of whatsappje te sturen.

Mijn huisdier krijgt medicijnen, is dit een probleem?

Zolang uw huisdier, niet agressief reageert met het toedienen van medicijnen is dit geen probleem. Wij doen echter geen insuline spuiten bij katten, puur omdat wij hier onervaren in zijn.

Mijn huisdier is kortgeleden geopereerd, mag hij/zij gewoon komen?

Dit is per situatie afhankelijk, neem contact met ons op.

Moet ik altijd het paspoortje van mijn huisdier meenemen?

Ja, dit moet altijd. Als we controle krijgen moeten we kunnen aantonen dat alle honden zijn geregistreerd en gechipt. Wanneer u het kwijt bent, verplichten we een uitdraai van de dierenarts.

Wat zijn jullie betaalmogelijkheden.

U kunt contant of per pin betalen, alleen vaste dagopvang klanten krijgen een factuur aan het einde van de maand. Verder moet alles met ophalen betaald worden.

Waarom zijn jullie niet de hele dag geopend?

Wij zijn ’s ochtends van 09:30-11:30 en ’s middags tussen 16:00-18:00 (zaterdag tot 17:00) geopend. Dit heeft te maken met het dagprogramma, voertijden en uitlaattijden, wanneer u buiten deze tijden komt, geeft het erg veel onrust voor de honden. Dit is dus niet mogelijk.

Kan ik de vakantie periode verlengen?

Ja dit is vaak mogelijk, wel worden wij hier graag zsm over ingelicht. Het kan zijn dat we in bepaalde periodes geen plek hebben ( zoals zomer of kerstvakantie).

Waarom mag ik niet meelopen, met het brengen van mijn huisdier?

Vanwege de onrust van de andere pensiondieren, hebben we liever niet dat het baasje meeloopt. Bij katten is er een risico op ontsnapingsgevaar, wat we ten alle tijden willen vermijden. Waardoor het baasje niet mee mag. Honden rakan vaak in de war, wanneer ze hun baasje later nog zien in het veld. Ook zullen de anderen honden extra blaffen, zodr ze ‘nieuwe’ mensen zien. Om deze redenen, kiezen wij ervoor om mensen niet mee te laten lopen.

Moet ik een eigen voer/ drinkbak meenemen.

Nee, dit is niet nodig. We hebben zelf alles ruim op voorraad (inclusief schrokbakken). Tenzij uw huisdier over een roestvrij staal allergie beschikt, dan willen we u verzoeken uw eigen plastic bak mee te geven.

Als ik eerder van vakantie terug kom, moeten wij dan voor de gehele reservering betalen?

Alleen in de schoolvakanties rekenen wij de gehele periode, buiten de schoolvakanties niet. Dit komt omdat we aan andere klanten nee moeten verkopen en dan speciaal voor uw huisdier een plek hebben gereserveerd.

Als ik meerdere huisdieren breng, krijg ik dan korting?

Nee, wanneer u meerdere huisdieren brengt krijgt u geen korting.

Als ik eigen voer mee geef, krijg ik dan korting?

Nee, u krijgt geen korting als u eigen voer meegeeft. Wij zijn vaak in verhouding, ook veel langer bezig met eigen voer klaar zetten.

Wat gebeurd er als mijn huisdier ziek wordt?

Wanneer uw huisdier ziek wordt, behandelen we het dier als onze eigen. We maken een inschatting met ervaringen en kennis en nemen ze eventueel mee naar onze eigen dierenarts-> Dierenkliniek Heusden & Altena. Uiteraard wordt u hier uitgebreid op de hoogte van gebracht. De kosten zijn voor uw eigen rekening.

Honden

Mijn hond is loops, mag ze nog komen?

Wanneer uw hond loops is, mag ze komen. Wel wordt het graag vermeld met het brengen en hoelang ze loops is. Wanneer we geen tevengroepje hebben, kan het wel zo zijn dat u voor Solo tarief moet betalen

Mijn hond is nieuw, mag hij/zij een proefdag?

Ja, nieuwe honden raden wij altijd een proefdag aan. We willen dit wel buiten de drukkere periodes om regelen. Wanneer het echt niet gaat, bellen wij de baasjes op om ze op te halen. Het moet voor zowel de hond als ons een leuk verblijf worden. Proefdagen inplannen, gaat altijd in overleg.

Ik heb een hoog risico ras, is hij/zij welkom?

Ja, ook hoog risico rassen zijn welkom. Zolang de honden sociaal zijn naar ons, is dit geen probleem. We worden deze rassen altijd op solo tarief gezet en spelen ze niet met andere honden op een veld. Ze beschikken over een eigen kennel en veld. Neem bij vragen contact met ons op.

Gaat mijn hond van het terrein af, voor een wandeling?

Nee, uw hond blijft op ons terrein. Alles is met hekken omheind, zodat uw trouwe viervoeter niet kan ontsnappen.

Mijn hond maakt thuis deuren open, is dit een probleem?

Zolang dit duidelijk wordt vermeld met brengen, is dit voor ons geen probleem. Wij hebben hier extra voorzorgsmaatregelen voor. Wel horen we graag of uw hok over hekken springt, anders kan dit wel voor problemen zorgen.

Moet u mijn hond zijn halsband/ riem hebben?

Nee, dit is niet nodig. De honden lopen los op het terrein, mocht een hond toch niet lopen hebben we zelf lijnen liggen. Juist voor de veligheid van de hond, vragen we juist of alles af mag.

Een hondenpension, is dat eigenlijk niet zielig?

Allesbehalve zielig! Wat veel mensen vaak denken is dat de dieren heel de dag in hun kennel zitten en even naar buiten te gaan om te plassen, maar dit is absoluut niet zo! Ze spelen grotendeels van de dag buiten ( de duur is wel een afhankelijk van de weeromstandigheden) en zitten samen met een maatje in hun hok. Buiten kunnen ze lekker ravotten en spelen met elkaar. Uw hond wordt gekoppelt op karakter, leeftijd en ras, op deze manier gaan we op zoek naar een vriendje. Uw hond wordt persoonlijk door ons naar buiten gebracht en gaat niet via een luik naar buiten.

Wel moeten we altijd eerlijk aangeven, dat het pension niet iets is voor iedere hond. Het is immers niet te vergelijken met de thuissituatie, daar hebben wij er teveel voor. We raden altijd een proefdag aan, zodat we kunnen inschatten of het iets is voor hem of haar. Maar soms heeft het ook wat geduld nodig: de een is na een dag gewend, de andere doet er een paar dagen over.

Wordt er niet vaak gevochten?

Uiteraard blijven er altijd risico’s aanwezig, voor uw hond in het pension. Het blijven levende wezens en soms is het net een schoolplein met kinderen. Het ene moment gaat alles goed en het volgende moment slaan ze met de vuisten op elkaar. Dit is ook het risico van groepshuisvestiging, ze zitten bij ons niet standaard individueel. Toch proberen wij door onze maximale toezicht en oplettendheid, dit altijd te voorkomen.

De honden kunnen altijd anders reageren dan thuis omdat: het vreemd terrein is voor de meeste, ze niet met hun baas zijn en omdat er veel meer prikkels zijn dan thuis. Wanneer wij een hond niet “vertrouwen” in een groep wordt deze automastisch op solo gezet. Wel hopen wij altijd zoveel mogelijk informatie te krijgen van thuis: Hoe ze op andere honden reageren, of ze vaak in aanmerking komen met andere honden, of ze met bepaalde honden wel of niet kunnen. Zodra we deze informatie krijgen, wordt het risico dat er iets gebeurd automatisch kleiner.

Ondanks al onze extra inspanningen, blijft er altijd een kleine kans aanwezig dat er iets gebeurd. Dit wordt wel altijd gecommuniceerd naar eigenaar. Mocht u toch 100% zeker willen zijn dat er echt niks gebeurd. Kunt u het beste kiezen voor een pension dat alle honden separaat opvangt. Wij kiezen hier doelbewust niet voor, omdat onze mening is dat de honden een leukere tijd hebben als ze samen kunnen spelen.

Mochten jullie thuiskomen en merken dat een “speelwondje” is, wat niet verteld is. Aarzel dan niet om ons hierover in te lichten. Dit kan voorkomen bij honden met bijvoorbeeld erg lang haar.

Hoe kan het dat mijn hond is afgevallen?

Ondanks dat ons voer topkwaliteit is, kan het zo zijn dat uw huisdier is afgevallen. Dat kan zijn als ze slecht hebben gegeten of als ze heel veel energie verbruiken tijdens het buiten spelen. Weet u dat uw hond een slechte eter is? Of dat ze erg veel beweegt? Geef dit dan aan tijdens het brengen. We zorgen dat ze dan op de energy variant komen, zodat ze al extra voedingsstoffen binnen krijgen.

Als u eigen voer meegeeft, zorg dan altijd dat u extra meegeeft. Zodat wij de mogelijkheid krijgen om ze extra te voeren ( indien nodig).